niedziela, 24 grudnia 2017

piernik przekładany na zbożowej kawie



 ...co roku pisząc o pierniku zaczynam od tego, iż nie lubię tego ciasta i tu się nic nie zmieniło, ale piekę i za każdym razem staram się inny i tak jest też w tym roku. Tegoroczny piernik jest na kawie zbożowej i z drobno pokrojonymi suszonymi śliwkami...


Radosnych i smacznych świąt Wam życzę!!!






1/2 szklanki miodu
1 szklanka cukru
1/2 kostki masła (100 g)
1,5 szkl mąki pszennej
1,5 szkl mąki żytniej typ 720
2 jajka
1 szklanka zimnej kawy zbożowej ( Z 3 torebek)
2 łyżeczki sody
1 przyprawa do piernika
1 łyżka kakao
garść suszonych śliwek
 

krem:
16 dag cukru
1/2 kostki masła
3 szkl mleka
2 łyżki mąki pszennej
4 łyżki mąki ziemniaczanej
2 cukry waniliowe
 

powidła z czarnego bzu



 


Miód, masło, przyprawy, kakao, rozpuścić na małym ogniu i odstawić do wystygnięcia.

Mąki przesiać razem sodą. Kawę zaparzyć i pozostawić do ostygnięcia. Śliwki pokroić na małe kawałki i oprószyć delikatnie mąką.

Jajka ubić z cukrem na biały puch. Następnie dodać ostygnięty miód z masłem i przyprawami, wszystko razem zmiksować. Stopniowo dosypywać mąkę z sodą, na przemian z zimną kawą. Na koniec wrzucić śliwki i delikatnie wymieszać łyżką.

Blaszkę o wymiarach 20 x 30 cm, wyłożyć papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym piekarniku ok. 175 - 180 st. C, na ok. 45 minut, do suchego patyczka.

Po upieczeniu, zostawić ciasto do całkowitego ostygnięcia, następnie przekroić 3 części.

krem: Odlać trochę mleka i rozmieszać z mąkami. Do reszty mleka dodać cukier i masło, zagotować; następnie dodać mąkę i ponownie zagotować (ma wyjść budyń).

Jeden blat ciasta posmarować powidłami z czarnego bzu. Położyć następny i na to wyłożyć ciepły krem. Piernik obciążyć deską i włożyć do lodówki.

9 komentarzy:

  1. Wspaniały piernik! Chyba upiekę go po świętach...
    Pięknego i pysznego świętowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam pierniki♡ takiego z kawą jeszcze nie próbowałam ale myślę, że by mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja uwielbiam piernik! ten wygląda pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa wersja piernika! Dodatek kawy zbożowej i powideł z czarnego bzu to dla mnie nowość. Warto spróbować :) Wszystkiego co dobre na Nowy Rok 2018!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda kusząco, chociaż za piernikami też nie przepadam to ten mi się podoba bardzo :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja nie przepadam również ale jak jest grubo przełozony dżemem śliwkowym i polany czekoladą i nie zbity i suchy to uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ciekawy przepis, takiego piernika jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pytanie w sprawie tych 3 torebek kawy zbożowej ale ja mam kawę w pudełku więc ile deko tej kawy mam użyć

    OdpowiedzUsuń